پایتون چیست و چه کاربردی دارد

آنچه در بحث پایتون چیست و چه کاربردی دارد خواهید آموخت :

  • پایتون چیست 
  • پایتون  چه کاربردی دارد 
  • نام زبان برنامه نویسی پایتون برگرفته از چیست

پایتون چیست ؟

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی شیءگرا، تفسیری و سطح بالا   است . این زبان برنامه نویسی  در سال 1991 توسط گیدو ون روسوم طراحی شد. پایتون  از دستورات ساده‌ای استفاده می‌کند و برای کدنویسی سریع و ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد. شکل نوشتاری پایتون، باعث شده است که در میان سایر زبان‌های برنامه نویسی، بسیار آسان و قابل فهم باشد. به علاوه، پایتون یکی از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی در حال حاضر است و در بسیاری از صنایع مانند علوم داده، شبکه وب، هوش مصنوعی، بازی‌های ویدیویی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان برای کدنویسی، راه‌حل‌هایی ساده و خوانا برای مسائل برنامه‌نویسی ارائه می‌دهد.

نام زبان برنامه نویسی پایتون برگرفته از چیست

نام زبان برنامه‌نویسی پایتون از یک برنامه تلویزیونی  کمدی تلویزیونی به نام “Monty Python’s Flying Circus” برگرفته شده است. خالقان زبان پایتون، Guido van Rossum، علاقه زیادی به این برنامه تلویزیونی داشتند و از نام یکی از شخصیت‌های آن، “مونتی پایتون” یا مانتی پایتان ، الهام گرفته و نام زبان را به پایتون نسبت دادند. این انتخاب نام به زبان پایتون روحیه شوخ طبعی و خلاقیت زیادی می‌بخشد. 

پایتون  چه کاربردی دارد 

بهترین چیزی که پایتون را برای آن استفاده می‌کنند، توسعه برنامه‌های کاربردی وب است، اما پایتون در زمینه‌های دیگری هم کاربرد دارد. به عنوان مثال:

1. توسعه وب: پایتون برای توسعه برنامه‌های کاربردی وب شامل سایت‌های وب، نرم‌افزارهای CMS و فروشگاه‌های آنلاین استفاده می‌شود.

2. پردازش داده : پایتون  برای پردازش داده‌های بزرگ بسیار مناسب است . همچنین  پایتون  برای علوم داده و یادگیری ماشین از محبوبیت بالایی برخوردار است .

3. برنامه نویسی شبکه: پایتون برای توسعه برنامه‌های شبکه مانند سرویس‌های وب، سرورهای ایمیل و سرورهای فایل استفاده می‌شود.

4. برنامه‌نویسی سیستم‌ها: با پایتون می‌توانید به راحتی سیستم‌های عامل رایج را مانند ویندوز، لینوکس و macOS کنترل کنید.

5. بازی سازی: پایتون برای ساخت بازی‌های ساده و جذاب بسیار خوب استفاده می‌شود. 

صفحه اصلی 

نمایش بیشتر

مهرداد یاری

بیش از پانزده سال است که به عنوان مربی it آموزشگاههای فنی و حرفه ای فعالیت میکنم و با افتخار در خدمت شما هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا